Välkommen! Här hittar du all information om vad som har hänt och vad som ska hända..

måndag 4 maj 2009

Tack alla för alla fantastiska insatser på Första maj!

I årets första maj demonstration i Uppsala var vi 450 demonstranter enligt våra egna räknare.
På mötet var vi minst det dubbla, och många som var på mötet hade inte firat första maj med oss tidigare.
Vi lyckades alltså mobilisera nya människor och vi värvade flera nya medlemmar till Socialdemokraterna.

Det finns alltid saker som behöver förbättras och allt blir inte som det är tänkt/planerat när man genomför stora arrangemang av detta slag,
men den mest framträdande känslan jag får när jag tänker på årets första maj firande i Uppsala är glädje.

Stämningen var väldigt fin tycker jag. Det fanns en känsla av gemenskap och glädje under både demonstration, möte och efterfest.

- Ett stort tack till alla er som på ett eller annat sätt bidrog till att det var möjligt att genomföra detta stora och viktiga arrangemang på ett bra sätt!
- Ett stort tack till alla er som bidrog till att skapa den fina stämningen som genomsyrade dagen!
Text och bilder från firandet kommer jag att lägga ut här så snart jag har fått bilderna , så håll utkik!

Första maj kommitén kommer snart att ha ett möte för att utvärdera arrangemanget. Mejla gärna ris och ros till mig så diskuterar vi detta på mötet.
Själv hade jag många ansvarsområden under första maj och har därför svårt att bedöma firandet från övriga deltagares synvinkel, så därför är det värdefullt att få in synpunkter från fler.

Snart är det EU val och nu höjs temperaturen i arbetet för ett rödare EU.
Flera kvällar denna vecka knackar vi dörr i Sävja, om du vill hänga på eller om du vill göra andra insatser - tveka inte att höra av dig till oss i LO facken.